Total Pageviews

Thursday 24 February 2011

Ragam Kerja Sekolah




Kelakar bila difikirkan balik pasal kerja sekolah...tiap2 hari ada je alasan yang diberikan penat, letih dan tangan sakit...Bila teringat membuat aku tersenyum sendiri...inilah ragam anak2 dalam seharian bersekolah dan apabila malam terasa kepenantan...yang amat sangat apa lagi bila ditanya pasal kerja sekolah..

Setiap hari aku akan peruntukkan masa selama setengah jam untuk mengulangkaji pelajaran..lagipun minggu depan sudah masuk bulan March dan hampir untuk cuti sekolah..dan peperiksaan awal tahun hampir tiba...Selalunya anak perempuanku lebih baik keputusannya berbanding anak lelakiku..walaupun begitu aku tidak pernah putus asa kerana aku tahu..sifat anak lelakiku yang agak manja berbanding dengan anak perempuanku..sikap manja mereka kadang2 mengundang parah apabila aku hilang sabar..hehehehhe..rotanlah jawabnya...

Tapi walaupun begitu anak2 semuanya rapat dengan ku terutama apabila seisi meluah perasaan..kadang2 kelakar mendengarnya tapi itulah ragam mereka yang membuat aku terhibur dan mempelajari sesuatu yang baru setiap hari dengan keletah dan karenah mereka..

No comments:

Post a Comment