Total Pageviews

Friday 18 February 2011

Berkongsi Hobi

kalau kita tengok sekarang nie Kanak2 banyak mengikut karater kartoon kesukaan mereka...dan kadang2 saya pun duduk join sekali dan yang kelakarnya kadang2 seronok tu sampai boleh bercerita mengikut rentak dan alunan mereka...

Rupa2nya kalau lagi banyak kita menghabiskan masa dengan mereka lagi seronok mereka bercerita..dan kalau kita belajar cara mereka kadang2 kita lihat setiap kanak2 nie ada keistimewaannya tersendiri walaupun dilahirkan dari seorang ibu...

kalau saya sendiri melihat anak sulung saya lebih kepada english novel dan korea movies (lebih kepada minat saya membaca) kadang2 yang sulung nie melayan juga cerita "kamen rider" kartoon jepun....bila saya join sama seronok jugak...hehehehe, manakala anak kedua saya lebih kepada seni kraftangan dan kartoon kesukaannya (adalah jugak copy saya nie)..dan seronoknya kedua2 anak lelaki saya lebih kepada games psp, ipad dan PS2..kadang2 tapi yang seronoknya bila dah start kusyuknya x terhingga (mcm hubby saya) tu yang terpaksa kawal masa....kalau dh leka nak suruh makan pun susah..

Tapi keseronokan bersama mereka kadang2 membuatkan saya hilang rasa penat seharian di pejabat...dan saya bersyukur kepada tuhan kerana dikurniakan keluarga yang terbaik buat saya dan memahami minat2 saya...bagi saya merekalah segala2nya bagi saya..



itu belum lagi dicerita kerenah dan telatah mereka setiap hari dan kadang2 tu sampai kering air liuh kalau nak bercerita tentang mereka kerana kreativity mereka kadang2 membuatkan kita tak kering gusi, marah dan kadang2 menangis kegembiraan ..itulah dunia mereka yang penuh dengan warna2 kehidupan yang menyeronok dan menyakitkan..ehhehehhhhehee..itulah kehidupan yang sebenar lagi banyak kita belajar lagi banyak keseronokkan nya..

1 comment:

  1. Fuyooo...

    KooKoo dah up-kan blog...

    Setuju sangat dengan post ko, aku heran knapa ler ada lg kes org buang anak. Ada sedara2 aku yg susah payah nak anak tapi Yg MahaEsa tak bagi lagi duk risau pikir masa depan belum ada anak, yg dia org ni plak senang2 jer nak buang2 anak.

    Anak aku, buah ati aku...memang tak sabar kalu balik umah layan dia main. Paling syok aku boleh lupa diri jadi mcm dia gak main sorok2 sampai bini sound pon aku buat tak taw jer...janji anak aku heppy main dgn aku.

    Aku suspek ko banyak lagi petua and panduan pasal anak2 tapi tak kuar lagi.

    Jangan stop separuh jalan...keep up blogging. Lepas ni boleh pindah self hosted site plak
    ;)

    ReplyDelete